Tuesday 1 January 2013

Sabar & Istiqomah dalam sebuah PENANTIAN

Assalamu'alaikum warahmatullah
“Hebat sekali benda bernama perasaan itu".
Meski secelit, walau setitik hitam di tengah lapangan putih luas, dia bisa membuat seluruh tubuh jadi sakit, kehilangan selera makan, kehilangan semangat…Hurmm…..
Dia bahkan dapat membuat harimu berubah cerah dalam sekejap padahal dunia sedang mendung, dan di kejap berikutnya mengubah harimu jadi muram padahal dunia sedang terang benderang”.

Orang-orang yg merindu, namun tetap menjaga kehormatan perasaannya, takut sekali berbuat dosa, memilih senyap, terus memperbaiki diri hingga waktu memberikan khabar yang baik, boleh jadi doa-doanya menguntai tangga yang indah hingga ke langit.Walaupun tidak dengan insan yang dirindukan, boleh jadi diganti yang lebih baik.

Berusaha Sabar & Istiqomah dalam sebuah penantian yang tak ada satupun yang tahu bila semua ini akan berakhir...
Insya Allah semua akan dengan penuh keberkatan seandainya kita menjaga hubungan ini dengan sebaiknya...


Ya ALLAH...ku berdoa agar kami sentiasa dirahmati ILLAHI....dan dipermudahkan segala urusan.....


Hai orang-orang yang beriman, jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu, sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar. (QS. Al Baqarah:153)

 Dan orang-orang yang sabar untuk mencari keridhaan Allah dengan mendirikan solat, dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami berikan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan serta menolak kejahatan dengan kebaikan; orang-orang itulah yang mendapat tempat kesudahan (yang baik). (QS. Ar Ra’d:22)

Dariku untuk insan yang teristimewa di hati ini…
Wan Nur Fatin Shuhada


No comments:

Post a Comment