Friday, 26 July 2013

Letter......




Bismillahirrahmanirrahim ..
surat ini ku tulis..ku tujukan khas buat jiwa yang ku rindui.. biarpun susah untuk ku menyampaikan rasa..cukuplah ALLAH sebagai saksiNya..biarpun gentar untuk ku titipkannya biarlah ALLAH menjadi penilai tanda kasih sayangKU..biarpun sukar untukku menghulurkan tangan biarlah ALLAH yang mengetahui bahawa Aku sudah berusaha sedaya mungkin untuk menyampaikan rasa.. hanya buatmu sahabatku..di sini ku titipkan salinan dari surat-surat yang pernah ku hantarkan kepadamu.. mudah-mudahan kelak engkau akan merasai bahawa “kami” sentiasa sayang kepada dirimu.. memohon supaya ALLAH menjagamu ketat-ketat..ya ALLAH sampaikanlah rasa ini kepada dia…hanya engkau maha mengetahui tulus atau batil kasih aku ini..

Assalamualaikum..

Semoga saat membaca surat ini, dikau dalam keadaan tersenyum. Kerana Allah telah menghadirkan kembali rasa sayang serta KasihNya pada dan menjalani hari – hari penuh lelah, merangkai senyum dalam keletihan. Semoga suatu hari nanti dikau dan “aku” boleh berhimpun dalam suasana penuh cinta. (ini impianku….impian kami yang tak pernah padam).


Nampaknya Sekali lagi aku rasa rindu sgt utk menyapa padaMu, untuk sebuah rasa rinduku padamu. Apa khabar agaknya dikau hari ini? Dari tempat aku menulis sepucuk surat ini, aku selalu berdoa dalam segenap hatiku, agar engkau di sana tetap teguh dalam keimanan, dan Allah tak pernah hentinya mencurahkan RahmatNya padamu.

Dalam surat yang lalu mungkin amat sedikit utk aku bercerita. Aku pernah terfikir kenapa Allah menghadirkan rasa untuk bersahabat denganMu teman. Pernahkah kau berpikir mengapa Allah mempertemukan kita?

Aku tak kuasa membendung butiran cinta bila merenungi semua ini. Semalam di sepertiga malamku, aku curahkan segenap rinduku pada Sang Pemberi Cinta, kerana aku tahu padaNya lah bermula rasa rinduku padamu. dan tak lupa sebait doa ku lantunkan di sepertiga malam ku itu, agar dikau selalu dalam naunganNya.

Teman, dulu aku punya sahabat. cukup hebat.. sehebatmu barangkali.. tapi Terakhir kali kala kami berpisah, sebenarnya aku benar – benar tak kuasa melepaskan dia, kenangan - kenangan manis yang telah lama aku jalin, rasanya terlalu erat untuk diuraikan. Tapi senyumnya sahabatku ketika itu, mengisyaratkan agar aku tetap tabah. Hingga kini bila jiwaku terasa sunyi wajah cerianya selalu hadir. Seolah dia benar – benar ada di sampingku. Menghiburku dengan cerita – cerita indah dari syurga, cerita tentang orang – orang yang selalu dikasihi Allah karena saling mencintai kerananya.. ALLAHU AKBAR!

Oleh itu teman, aku ingin sekali dikau dapat merasai yang sama, malahan aku yakin, kisah cinta dikau lebih hebat dari kisah cinta aku..

Teman, aku mencari jiwa- jiwa yang selalu terpancar cahaya keimanan untuk bersatu denganku. Bila bisa memilih, aku ingin selalu setia bersamamu, mendengarkan cerita – cerita indahmu, atau menghiburmu kala kau sedang berduka. Tapi, aku mengerti bahwa sang Khaliq telah menyiapkan watak-watak terindahnya untuk kita, sehingga Tak ku risaukan lagi apapun takdir Tuhan tentang kita nantinya, bisa mengenalmu saja aku sudah sangat bersyukur. Aku bersyukur kerana Allah telah menghadirkan dirimu pada sepotong hidupku yang singkat ini. Sepotong kenangan indah bersamamu, mampu mencerahkan setiap langkahku… walaupun cukup dari jauh

Teman, aku rasa surat kali ini ckup panjang …

tapi, Sepucuk Surat yang ku lakar ini, ku tulis dengan hati yang bergetar. Setiap untaian katanya adalah kuntum – kuntum rinduku padamu. aku menulisnya dengan perasaan yang sama agar saat suatu ketika nanti kita akan meguncapkan janji – janji suci, bahwa kita akan bertemu kembali di tempat terindahNya, syurga firdaus. Semoga , saat kita tak bersama lagi. Hanya janji suci itulah yang menguatkan aku, mengiringi langkahku dalam merangkai cita –cita.

Semenjak aku dan sahabat aku berpisah, aku telah mengenal banyak orang, bertemu bermacam rupa manusia. Namun, tak kutemukan satupun perasaan yang sama saat aku bersamamu. Mungkin juga kau tak pernah merasa aku bernilai dalam hidupmu. Ada kehangatan jiwa yang ku rasakan, agar amat berharap agar saat kita menertawakan kecerobohan kita sendiri, kau akan mengajari aku bagaimana cara agar kita tetap tersenyum, meski takdir terasa pahit.

Teman, aKu harap engkau selalu dalam kebaikan, jagalah selalu solatmu, tilawahmu, serta lisanmu. Sehingga para malaikat menyaksikan engkau sebagai hambaNya yang sempurna dalam keimanan. dan aku harap pula agar engkau selalu menjaga akhlakmu di manapun engkau berada, serta kepada siapapun, kepada orang yang muda ataupun tua, bahkan kepada orang – orang yang membencimu sekalipun.

Begitu juga diriku, ku mohon agar engkau selalu mendoakanku. Agar kita bisa menjadi peribadi yang menawan kerana akhlak dan ilmu.

Seperit apapun perjalan yang kau tempuh, sepahit apapun kisah yang kau rasa. Ku mohon padamu, janganlah pernah berpaling dari cahayaNYA. Yakinlah, bahwa engkau tak pernah sendiri, Allah dengan segala kemurahanNya akan selalu membimbingmu, asal dirimu selalu menjaga waktu untuk selalu dekat padaNya.

Sahabatku yang hatinya selalu terpancar cahaya Illahi, selalu ada ruang dihatiku untukmu, kerana kau telah terlebih dahulu membesarkan hatiku. Dan aku berharap semoga kita bertemu nanti walau di tempat dan waktu yang berbeza, namun masih ada cinta di sana.

….sahabatku..sahabatku..sahabatku...

yang kerana Allah aku merindukanmu.Inilah sepucuk surat yang ku tulis untukmu, ku tulis dengan hati yang ikhlas, dengan jiwa yang basah. Semoga setelah engkau membacanya, semakin terjalinlah rasa persahabatan kita. Dan semakin semangat pula ikhtiar kita menuju jalanNya. Semoga Allah menghimpun kita di taman – taman syurganya, seperti janji suci yang telah kita ikrarkan.

 Aku mahu dikau simpan cinta itu ,Tanda cinta yang tiada ada manusia tahu tentang cinta kita 


semoga engkau tahu bahawa kami tidak pernah lelah mengatakan sayang, mudah-mudahan masih ada ruang untuk kami di hati kamu… kami tidak punya cara lain lagi untuk membicarakan sebarang kata lantaran terlalu sukar untuk itu.. mohon dikurniakan kekuatan apa jua jalan yang bakal kau pilih.. doa kami semoga engkau sentiasa mengingati sebuah kisah cinta yang kita bina selamanya bermakna.. kerana itu aku sentiasa cuba untuk terus senyum walaupun hatiku perit..mudah-mudahan Allah menjagamu & peliharalah dirimu sebaik mungkin selepas ini .



Wan Nur Fatin Shuhada....
tinta utk pemilik 91073103XXXX

Monday, 22 July 2013

Aturan ALLAH adalah sebaik-baiknya


Bismillahirrahmanirrahim...
Alhamdulillah...tanpa disedari, dah separuh kita tempuhi...
InsyaALLAH, pada bulan yang mulia untuk tahun ini kita dapt gunakan sebaik mungkin..

Aturan ALLAH itu sungguh indah..
Di ambang persiapan ramadan, fatin dan keluarga diberikan berita gembira oleh ALLAH s.w.t..
ALHAMDULILLAH...
Syukur tak terhingga kerna satu-satunya kakak fatin dapat cahaya mata...
ALHAMDULILLAH...Bertambah lagi ummat Nabi Muhammad yang soleh..



"Ya Allah, aku memohon kepada-Mu kebaikannya dan kebaikan segala yang Engkau ciptakan pada dirinya. Dan aku berlindung kepada-Mu daripada keburukannya dan segala keburukan yang Engkau ciptakan pada dirinya." ( Hadist Riwayat Abu Daud )


Moga baby sihat2 sahaja nanty..:))


Ya ALLAH tetapkanlah hatiku ini...Moga ALLAH memberkati segalanya...

DOA NABI IBRAHIM KETIKA DIKURNIAI ANAK



رَبِّ ٱجْعَلْنِى مُقِيمَ ٱلصَّلَوٰةِ وَمِن ذُرِّيَّتِى ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَآءِ 
". رَبَّنَا ٱغْفِرْ لِى وَلِوَٰلِدَىَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ ٱلْحِسَابُ 

ROBBIJ’ALNII MUQIIMASH SHALAATI WA MIN SZURRIYYATII ROBBANAA WA TA-QOBBAL DU’AA-I, ROBBANAA IGHFIR LII WA LIWAALIDAYYA WA LIL MU’MINIINA YAUMA YAQUUMUL HISAABU‘.

“Wahai Tuhanku, jadikanlah aku dan anak cucu-ku orang-orang yang tetap mendirikan Olat. Wahai Tuhan kami, kabulkanlah do’aku. Wahai Tuhan kami, berilah ampun aku dan kedua ibu-bapakku dan sekalian orang-orang Mukmin pada hari terjadinya hisab (nanti)”.

( surah Ibrahim ayat 40 — 41).




roomate di IPGKKB
<3 sarah...:)


Sahabat+kakak yang sentiasa memberi dorongan..
<3 kak ju





Tatkala memikirkan kemuliaan bulan ini, ALHAMDULILLAH, fatin telah ketemui kekuatan.
Bukan niat ingin menunjukk-nunjuk..
Tapi, sedarlah, bila ALLAH dah petik hati kita untuk berubah,
tu adalah masa yang paling sesuai..
Kerna, ALLAH adalah sebaik-baik perancang.


Sayang,
Jika kamu menjaga dirimu maka Allah akan jauh lebih memuliakanmu....
Ketika kamu belajar untuk setia pada-Nya maka tak perlu khawatir Allah akan dekat dengan hatimu....


Oleh itu,
Berbaik sangkalah dengan apa yg Dia kehendaki maka ketenangan, kesabaran, keteduhan serta keikhlasan yg akan kamu rasakan....


Jujur fatin katakan di sini, bukan mudah untuk memulakan benda yang baik..tpi, mudah untuk melakukan benda yang tidak baik..
Kita sama-sama memperbaiki diri, insyaALLAH, ALLAH akan lindungi kita...


Monday, 15 July 2013

Untukmu teman....

Assalamu'alaikum Warahmatullahi
Wabarakatuh.....

Duhai teman, walaupun aku telahpun mengikat janji dengan mu, 
aku tak BERHAK untuk cemburukan mu....

Duhai teman, 

Kalau menuruti kata nafsu,ku ingin selalu bersamamu..

Kalau menuruti kesenangan sesaatku,ku tak pernah ingin jauh darimu..

Kalau menuruti apa kata egoku,ku tak ingin kau mengenal WANITA lain selain diriku..

Namun iman,akal dan hatiku berkata lain..

Dirimu masih orang asing bagiku...bukan halal bagiku

Tak berhak diriku berharap yang lebih apalagi cemburu yang membabi buta..

Sungguh diriku belum berhak untuk itu,sebelum ada ijab qabul di antara kita diriku,dirimu berhak untuk menentukan pilihan..

Namun..
Satu pintaku,setialah kepada ALLAH dengan selalu bermunajat kepada-Nya agar ALLAH pilihkan yang terbaik untuk kita..

Andai diriku yang ditaqdirkan untuk mendampingimu...

ALLAH akan mempermudah walau
seberapapun rintangan yang ada karna hanya ALLAH yang membolak balikkan hati dan menentukan semuanya..

Aamiin Ya Rabbal'alamiin..

SALAM RAMADHAN



by: Wan Nur Fatin Shuhada Wan Muda
Tintaku untuk dia.....
*D*

Monday, 8 July 2013

Berubahlah selagi ia mendekatkan lagi diri kita dengan Maha Pencipta….

Assalamualaikum....
Alhamdulillah...
Subhanallah...
Allahuakbar...
Lailahaillah...



Alhamdulillah....hari ni kita masih lagi boleh bernafas, boleh menikmati segala nikmat n kurniaanNYA....
Walaupun kita masih lagi xserik-serik melakukan dosa kan?Malah, tidak ada rasa gentar sedikitpun kan...Astagfirullahhala'dzim......
Tinta ini bukan untuk membuka aib sesiapa...Namun, ia dijadikan sebagai muhasabah dan peringatan untuk fatin n pembaca...Walaupun masih bertatih dalam dunia blogging, fatin tetap cuba yg terbaik....Sebab, segala apa yg ada di hati kita, di fikiran kita, ALLAH tetap tahu...
Duhai muslimah sayang,...
Bila kita lihat wajah seseorang yang insyaALLAH,indah di luar, di dalamnya turut indah..:), akan terdetik di hati kita bila aku akan jadi seperti dia?kan??


Subhanallah...Kebahagiaan jelas terpancar bila kita berada di atas landasan yang betul....


Sayangku muslimah,
kita xsedarkan bila kita terdetik di hati macam tu, ALLAH dah gerakkan hati kita untuk berubah....hurmm...
tpi, kita degil...:'(
kita alpa...
kita leka dengan keindahan dan kemewahan duniawi tanpa melebihkan akhirat...
Sayangku muslimah.....
siapa sangka seorang yang biasa-biasa sahaja telah bertudung labuh sekarang...InsyaALLAH...bila penampilan berubah ke arah yang lebih baik, maka, insyaALLAH peribadi, tingkah lakunya akan dijaga juga...Subhanallah....Pemurahnya ALLAH pada hambaNYA...
Walaupun masih lagi melakukan dosa, tpi, ALLAH x bgi lagi bala dan musibah..
Kadang-kadang, terdetik dihati....macam mana dengan dosa-dosaku??
SAYANGKU MUSLIMAH,,
jgn khuatir sayang....ALLAH itu MAHA PENGAMPUN,MAHA PENYAYANG....
jangan jemu untuk mohon padaNYA...



"Bersegeralah dalam mengerjakan amalan sholih sebelum datangnya musibah."

~HR.Muslim, dr Abu Hurairah~

Moga dengan ramadhan pada kali ini akan membawa kita ke arah jalan yang lebih baik...INSYAALLAH....


**fatin berpesan pada diri n sahabat2 semua....jgn sesekali kita memandang rendah terhadap seseorang...Nauzubillah.....tiada siapa yg xpernah lakukan kesilapan...tpi, xsalah andai kita saling menegur...:)
ASTAGFIRULLAH...
Maaf atas kedaifan diri ini.....



*tahniah utk kak maya dan suami....Moga sentiasa berada dalam lembayung kasihNYA....InsyaALLAH.....:)


Walaupun ada kekangan untuk gi walimah kak maya, doa sentiasa ada untuk akak...<3

tintaku untukmu....
Wan Nur Fatin Shuhada bt Wan Muda...


BUKAN AKU...


Saya tahu saya tidak cantik, tapi walupun saya tidak cantik..saya tetap ada KELEBIHAN, kerana saya tidak cantik..maka, saya tidak mendapat FITNAH dan CEMBURU daripada wanita-wanita lain..kerana saya tidak cantik, maka..saya tidak mengharapkan PUJIAN dari mana-mana lelaki atau wanita dan akhirnya kerana saya tidak cantik, saya MENEMUI insan IKHLAS mencintai saya seadanya..

>>>muslimah yang ku sayang....
Cantik itu SUBJEKTIF..tidak semua mata dapat melihat, hanya yang ISTIMEWA sahaja berpeluang..
BERSYUKURLAH kamu untuk semuanya..sesungguhnya setiap ciptaan Allah itu indah tiada nilai..cantik tiada tandingnya, kamu adalah kamu..seperti mana yang Dia mahu dan yang SEBAIKNYA ialah kamu MENDIDIK DIRI menjadi hamba yang TAAT dan hamba yang selalu BERSYUKUR atas kurniaanNya..♥♥


p/s : IKHLASLAH dalam memburu PAHALANYA..kamu tidak rugi satupun jika meraih REDHANYA, insan yang BERBANGGA dengan kecantikan yang ada merupakan manusia yang rugi di sisiNya kerana tidak tahu menilai yang TERBAIK melalui pandanganNya..

Awk, yang tertutup itu indah...tp, percayalah, bila kita tutup keindahan yang kita miliki daripada mata-mata jahat, pasti ALLAH sentiasa lindungi kita....sayang semua kerana ALLAH....:))


BY:
Wan Nur Fatin Shuhada bt Wan Muda

Monday, 1 July 2013

Sys+Bro in law= niece/nephew!!!!

Assalamualaikum..
Hurmm....geram xterkata laa...huhuuh....ishkk..mukaddimah pon dah negatif ke tin oi???Bukan la....juz imagine, saya da buat video masuk 7 kali untuk wedding my sys!!!!tp.....hurmmm....Mungkin ALLAH xizinkan lagi kot...kan??hhehehee...
Saya da snap pic bnyk dah....tp, tu la....bila ALLAH xizinkan, usaha mcam mana usaha pon, xjadik jugak>...>,<

Tu la tin.....xwat presentation sebab wat video...hehehehhehee....