Monday 28 October 2013

Alhamdulillah Ya Allah

Bismillahirrahmanirrahim...

Astaghfirullahala'dzim...Ya ALLAH...jauhilah aku daripada sifat riak dan takbur..
Lailahaillah...
Allahhuakbar...
Subhanallah...
Alhamdulillah...

Ya Allah...aku bersyukur ya ALLAH...atas kurniaanMU ini..Ya ALLAH..begitu pemurahnya Engkau...walaupun aku masih lagi teragak-agak untuk bersedekah ke jalanMU...namun, Engkau masih menganugerahi aku rezeki, tubuh badan, akal fikiran yang tidak ternilai untuk hambaMU ini...
Ya ALLAH, Maha Pengasihnya Engkau...Disaat aku masih lagi alpa...dihanyut dengan godaan duniawi, Engkau masih menyelamatkan aku..
Suatu hari, aku ingin pulang ke kampung halamanku. Namun begitu, hanya ALLAH yang Maha Mengetahui di benak hatiku.. Perasaan meronta-ronta untuk balik ke kampung membatasi aku untuk mengambil duitku di bank. Dengan berbekalkan RM 2 dan tangki motor yang minta diisi, aku memandu nouvo hijauku ke kampung halaman. Ku berdoa kepada ALLAH agar dipermudahkan dan melindungi perjalananku..Disepanjang perjalananku...aku tidak henti-henti berdoa..Bermohon kepada ALLAH untuk melindungi aku.Seandainya terjadi apa2 yg buruk kepadaku, aku redha..
Alhamdulillah...aku bersyukur...Allah itu Maha Mengasihani. DIA Maha Mengetahui.. Ya ALLAH..ku tersedar..selama ini, aku banyak leka...aku lalai...aku lemah dengan godaan dunia....namun, Engkau masih mengasihani hambaMU. Ya ALLAH...Aku bermohon kepadaMu agar mempermudahkan urusanku, urusan ibu bapaku, adik beradikku, sahabat2ku, saudara seislamku untuk mencari nur dan hidayah dariMU...

Sahabat-sahabat, percayalah...jika peluang untuk kamu berubah itu ada, cepat-cepatlah melaksanakannya...Jangan tunggu lagi...Allah sentiasa ada untuk hambaNYA yang sentiasa berusaha mencari hidayah...Berusahalah untuk mendapat tempat di sisi Allah..bukan hambaNYA...

Astagfirullahala'dzim....aku begitu bimbang..andai nukilan ini wujud takbur dan riak..Nauzubillah...Ku titipkan perkongsian ini hanyalah untuk menjadi perangsang n pedoman kepada muslimah diluar sana...InsyaALLAH..


No comments:

Post a Comment