Sunday 6 October 2013

Sebelum Kau Halal untuk Aku..


Ya ALLAH,
Aku berdoa utk seorang lelaki,
yang akan menjadi sebahagian dari hidupku..

Seorang yg sgt mencintaiMU lebih dr segala sesuatu,
Seorang lelaki yang akan meletakkan ku pada posisi kedua selain Engkau,
Seorang lelaki yang hidup bukan untuk dirinya sendiri ttpi, untuk Engkau..

Wajah tampan dan daya tarikannya tidak penting utkku,
Namun, hati yang sungguh mencintai dan dekat dengan Engkau,
Berusaha menjadikan sifat2MU ada pada dirinya,
dan ia haruslah mengetahui bagi siapa dan utk apa ia hidup sehingga hidupnya tdk sia2..
Itu yang ku dambakan..

Ya ALLAH, 
aku juga meminta
jadikanlah aku wanita yang dapat membuatnya bangga,
berikanlah aju hati yang sungguh mencintaiMU sehingga aku dapat mencintainya dgn sekadar cintaku,
berikanlah aku sifat lembut sehingga kecantikanku dtg dariMU,
berikanlah aku tgn sehingga aq mampu berdoa utknya,
berikanlah aku penglihatan sehingga aq dpt melihat byk hal baik dan bukan hal buruk dlm dirinya,
berikanlah aku lisan yang penuh dgn kata2 bijaksana, mampu memberikan semangat serta  menyokongnya setiap saat dan tersenyum utk dirinya setiap pagi..


Dan bila mana akhirnya kami akan bertemu, aku berharap kami berdua dapat mengatakan


“Betapa Maha Besarnya Engkau karena telah memberikan kepadaku pasangan yang dapat membuat hidupku menjadi sempurna.”

Aku mengetahui bahawa Engkau ingin kami bertemu pada waktu yg tepat, dan Engkau akan membuat segala sesuatunya indah pada waktu yang telah Engkau tentukan..

Amin Ya Rabbal 'alamin....:')



Moga ALLAH permudahkan segalanya..


No comments:

Post a Comment